Další z řady diet

Troufám si tvrdit, že je u nás jenom velice málo lidí, kteří nikdy nechtěli zhubnout. Je to prostě už taková tradice, že jakmile máme nějaké to kilo navrch, chytí nás to a začneme uvažovat, jak se ho zbavit. Ať už to potřebujeme nebo nikoliv.
potraviny na salát

Asi bychom se měli především začít hýbat. Sportovat nebo vyvíjet alespoň jinou aktivitu spalující nadbytečné tukové zásoby. Ovšem jakkoliv jde o účinný způsob boje s nadváhou, zpravidla si ‚zapomínáme vzpomenout‘ právě na pohyb. Protože znáte to – člověk se při něm potí, zadýchává, tu ho z něj bolí nohy, tu ruce a tu úplně celé tělo. A to se většině našinců tak jaksi podstupovat nechce. Zejména při uvědomění si toho, že by se lidé určitě koukali, že by si nenechali uniknout takovou podívanou, jako je třeba cvalíkův běh, a to není zrovna příjemná představa, pokud takový nesportovní typ spíše vrávorá a plouží se, než aby vypadal jako Zátopek. Případně jako Jarmila Kratochvílová, protože je ta emancipace a tudíž mají na podobné úšklebky právo i naše drahé polovičky. A to by bylo ironie, to by bylo řečí, přímo nemístných poznámek!
A tak se takoví našinci ve snaze zhubnout vrhají raději na diety. Protože při těch nebolí tělo, člověku se nikdo neposmívá, pokud mu to nejde, a když se náhodou výsledky ne a ne dostavit, jednoduše může takový člověk na veřejnosti zalhat, že je na vině selhání přírody, že přibírá snad i ze vzduchu; jakkoliv spíše z toho špeku, který tajně ujídá ve chvílích, kdy má hlad, což je pořád.
pekáč zeleniny

Některé diety pomoci mohou, některé ne. Záleží na tom, jakou zvolíte. Správně vybraný , špatně vybraný vás bude jenom trápit.
Mohli byste ve snaze zhubnout vsadit třeba i na proteinovou dietu. Ta se jeví být celosvětově stále populárnější. Její předností je to, že jsou tělu dodávány v dostatečném množství bílkoviny, tedy látky, jež jsou pro náš organismus naprosto nezbytné, bez nichž nelze žít, na rozdíl od tuků a sacharidů.
Při proteinové dietě se tak sází na:
a) vejce
b) maso, nejlépe kuřecí, ale i hovězí či rybí
c) mléčné produkty
d) a omezeně i sójové či jiné rostlinné zdroje bílkovin.
Při této dietě tak nehuntujeme tělo tím, že mu sebereme jeho základní stavební látku, bez níž nemůže fungovat, ale tím, že omezíme příjem potravy na to, co je nezbytně potřebné.
Takže by nikdo neměl automaticky očekávat, že zhubne, pokud bude jenom jíst to, co tu bylo uvedeno. Že si dá kilový hovězí steak, deset vajec, grilované kuře a pořádný kus sýra a kila půjdou dolů.
Je každopádně třeba v jídle ubrat. A pokud možno se i hýbat.